Bırakın Çamurla Suyla Oynasın

Buradasınız://Bırakın Çamurla Suyla Oynasın

Bırakın Çamurla Suyla Oynasın

Uzmanlar, “Evcilik ve kovboyculuk çocuğun hayal gücünü, su ve çamur yaratıcılığını geliştirir” diyor ve ekliyor: “Çamur yüzünden pis oldun diyerek, o yaşta çocuğun kafasında obsesyon (takıntı) yaratılıyor”.

İSTANBUL Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı’ndan Emine Eraslan, 2. Ulusal Ana Çocuk Sağlığı Kongresi’nde oyun ve oyuncakların çocuk gelişimindeki önemini anlattı. Eraslan, “Oyun, çocuğun enerji birikimini boşaltmasını sağlar, konuşma becerilerini artırır. Doğru – yanlış, iyi – kötü, güzel – çirkin, haklı – haksız gibi ahlaki kavramları, alışkanlıkları oyun sırasında görür, benimser” dedi. Eraslan, şöyle devam etti:

Bilgisayar günde 1 saat yeter

“Biz genelde çocuğun, üstünü ıslatacak diye suyla, üstü kirleniyor diye çamurla oynamasına izin vermiyoruz. Bırakın elini kolunu suya soksun. Çamur yüzünden pis oldun diye daha o yaşta çocuğun kafasında obsesyon (takıntı) yaratıyorsunuz. Bilgisayara karşı değiliz. Ancak, eğitici olanların dışında bilgisayar oyunları yaratıcılık gelişimini engeller. Bilgisayar oyunları günde bir saatten fazla oynatılmamalı.” ■ AYŞEGÜL AYDOĞAN İstanbul

Jimnastik araçları yeteneğini geliştirir

Eraslan, yaşından önce öğrenen çocuklarda davranış bozuklukları yaşandığını belirterek, şu uyarılarda bulundu:

  • Paylaşmayı bilmiyor diye çocuğun elinden oyuncağını almayın. Kişilik gelişimine baskı yaparsınız.
  • Evcilik, doktorculuk, kovboyculuk çocuğun hayal gücünü geliştirir. Bu oyunlarda çocuk yaratıyor, taklit ediyor.
  • Su; enerjisini alır, rahatlatır, yaratıcı düşüncenin temelini atar.
  • Bebek ve bebek elbiseleri; çocuğun hayal gücünü uyarır.
  • Fırça, süpürge, küçük ev eşyaları yetişkin becerilerini kazanmasına yardımcı olur.
  • Jimnastik gereçleri, inşa edilen oyuncaklar çocuğun bedensel ve zihinsel yeteneklerini geliştirir.
  • İnşa edilen legolar evden eksik olmamalı. 1 yaşından itibaren legolarla çocuğun oynaması sağlanmalı.

Hürriyet Gazetesi

By |2014-06-14T17:44:30+00:0014 Haziran 2014|Aile Danışmanlığı, Çocuk Gelişimi|0 Comments

About the Author:

1961 Kırklareli Lüleburgaz doğumludur. İlk ve orta öğrenimini Lüleburgaz da tamamladı. Gazi Üniversitesi Çocuk Gelişim ve Eğitimi mezunu. Okulu bölüm birincisi olarak bitirdi. Yüksek lisans programını İ.Ü Çocuk Sağlığı Enstitüsü' nde tamamladı.   1986 yılında İ.Ü. Çocuk Sağlığı Enstitüsünde Uzman Eğitimci olarak göreve başladı. Mayıs 2014 de emekli olana kadar aynı kadroda çalıştı. 1987-1989 yıllarında Almanya Münih Tıp Fakültesi Çocuk Nörolojisinde bulundu. 1988-1989 yıllarında İnternational Montessori eğitimine katıldı. Buradaki öğrenimi sırasında Montessori okullarında normal ve özürlü çocukların entegre eğitiminde çalıştı. Uluslararası Montessori Diploması yanında Orff Müzik Terapisi, Konuşma Terapisi, Duyu Bütünlemesi Terapisi uzmanlıklarında sertifikaları vardır.   Normal sağlıklı çocuklar, üstün zekalı çocuklar (ileri çocuklar), nörolojik özürlü çocuklarla çalışmaktadır. Çalıştığı nörolojik hasta grupları arasında özellikle spastik çocuklar, otistik çocuklar, gelişimsel geriliği olan çocuklar bulunmaktadır.   Özel Eğitim, Konuşma Terapisi, Görsel Algı Bozukluğu, Aile Terapisi, Davranış Bozukluğu, Montessori Terapisi, Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Eğitimlerini uygulamakta ve gerekli testleri bizzat yapmaktadır.   Evli ve iki oğul sahibidir.

Leave A Comment